ZARZUĆ WĘDKĘ NA KLIENTKI Z VOUCHERÓW

MASZ DUŻĄ SZANSĘ NA ICH LOJALNOŚĆ

Czy klient z vouchera to klient stracony? Czy klient z vouchera to klient, który na pewno nie wróci i dalej nie poleci salonu? Absolutnie nie, a niestety bardzo często spotykam się z takim stwierdzeniem na konsultacjach. W nowym roku możesz mieć falę klientów z voucherów, ale to nie znaczy, że takie osoby nic więcej nie kupią. Pamiętaj, że są one o wiele bardziej skłonne, aby kupić dodatek do usługi bądź kosmetyk, bo dostały prezent, czyli usługę w Twoim gabinecie za darmo.

1. Patrz na klientki z vouchera jako na szansę, nie ograniczenie

Ty, jako właścicielka salonu beauty, powinnaś zmienić perspektywę. Nie patrz na klientów z voucherów z góry – „ta pani z vouchera na pewno nic nie kupi”. Wręcz przeciwnie, zobacz w tym potencjał. Ostatnio nawet usłyszałam, że salon nie zapisuje pań z vouchera na godziny popołudniowe, bo są one zarezerwowane dla stałych klientek. Pamiętaj, ktoś zapłacił za Twój czas, kupując voucher, więc znajdź dla tej osoby odpowiedni termin.

Nieodpowiednie podejście do klientek vouchera będzie przez nie odczuwalne. Jeśli potraktujesz je jako klientki, które “trzeba obsłużyć”, z pewnością nie wrócą do Ciebie, nie polecą Cię i nie będą miały ochoty na kolejną wizytę

2. Traktuj klientki z vouchera jak każde inne

Klientka z vouchera jest taka jak każda inna, a wręcz rokująca na to, że może stać się stałą klientką, bądź dokupi coś do wizyty, po prostu będzie chciała w ten sposób podziękować, okazać wdzięczność za miłe zajęcie się nią. Dlatego miej różnego rodzaju dodatki do usług: maska LED, dodatkowa warstwa kwasu, maska algowa, płatki pod oczy, masaż dłoni – to są akurat rzeczy, które polecam, żeby były bezpłatne, ale niektórzy robią na przykład mini zabiegi, gdzie można wykonać za symboliczną dodatkową opłatą i dzięki temu takie dodatki od 20 do 100 zł mogą bardzo fajnie zwiększyć Twój koszyk zakupowy.

3. Sprawiedliwe rozliczenie z zespołem

Rozliczaj się ze swoim zespołem w momencie wykonywania usługi. Twój pracownik nie powinien dostać prowizji w momencie, kiedy sprzedajesz voucher, bo nie wiadomo, kiedy on będzie zrealizowany. Unikaj sytuacji niezadowolenia w zespole, że ktoś nie chce obsługiwać klientki z vouchera, bo ktoś już dostał za to gratyfikację. Spójrz na to szerzej i patrz na to jako szansę.

4. Narzędzie do generowania dochodów i zwiększania sprzedaży

Korzystanie z vouchera to nie tylko generowanie dodatkowych dochodów, ale także zwiększenie ogólnej sprzedaży. Jest to bardzo fajna opcja na przyciągnięcie nowych klientów, którzy będą bardziej skłonni na dodatkowe usługi i w ogóle poznanie Twojego miejsca, bo są po raz pierwszy.

Zadanie dla Ciebie:

Zarzuć wędkę i złap rybkę. Trzymam kciuki za sprzedaż voucherów w każdym miejscu beauty, które mogą generować nie tylko przychody, ale także budować lojalność klienta, pozyskiwać go, promować nowe usługi i przyciągać nowych klientów, szerzyć Twoją pocztę pantoflową, co przyczynia się do rozwoju każdego salonu w dłuższej perspektywie. Więc patrz na to jako szansę!

Aleksandra

Aleksandra Dworska

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts