Promocja, która ściąga wzrok! Przez cały rok mamy tematyczne święta, gdzie przeważnie dodajemy z tej okazji specjalne promocje. Najbliższe, głośne święto, o którym warto poinformować naszych gości to Walentynki.
14.02. Walentynki, dzień zakochanych – czy jesteś przygotowana marketingowo na te działania? A może przez brak pomysłu odpuszczasz jakiekolwiek inicjatywy związane z tym świętem, które świetnie może podbić nasze usługi?
Zacznijmy od początku! Zdradzę Ci kilka trików, jak przygotować się do 14 lutego dbając o odpowiedni komunikat tekstowy i wizualny.
Zwrócić uwagę swoich gości! Jak? Przygotujmy razem strategię
- Kto jest Twoją grupą odbiorców?
Kobiety?
Mężczyźni?
Kobiety, mężczyźni … i może dzieci?
To bardzo ważne, by wiedzieć do kogo kierujemy nasze usługi, iż wtedy formę treści możemy to uwzględnić w naszym komunikacie. Odnosząc się do Walentynek – myślę, że nie jeden mężczyzna chciałaby uszczęśliwić kobiety, które kocha (mamę, żonę, córkę, przyjaciółki… ) nie ograniczaj się do jednego przesłania.
Zapisz swoją grupę odbiorców, ustal styl w jakim chcesz się z nimi komunikować „Pan i Pani” / „Zakochani” … i idziemy dalej.
- Wymyśl niestandardową nazwę!
„Walentynki w spa” to już było. Ustalając sobie za cel by trafić w ten dzień do par, jak i by mężczyzna kupił dla kobiety bon, albo kobieta dla mężczyzny – można posilić się o nazwy:„czas na miłość”, „błogi relaks”, „raj na ziemi w (nazwa salonu)”, „2x więcej miłości”, „dla królowej”, „księżniczka w spa”, „dla boss’a”, „all we need is love and (nazwa zabiegu)”, „ Love is in the air”… 😉 - Mamy nazwę, zadbajmy o treść
Opisz hasłowo na czym polega zabieg/zabiegi/specjalne pakiety i jakie planujesz dodatkowe atrakcje, jak się skorzysta ze „specjalnej okazji”. By dodać dynamizmu w komunikacje i emocji – używaj emotikon! (klik)Pamiętaj podać we wpisie wszystkie informacje kontaktowe i możliwości zakupu bonu. I kolejne wskazówki:
- Jeśli zachęcamy do zakupu bonów na prezent, daj o tym informację! Że bony podarunkowe u Ciebie są pakowane w piękne pudełka i wkładane do torebki. Dziś już ładna koperta – to mało, to ma konkurencja, a co masz Ty?
- Jeśli masz rezerwacje online np. moment.pl – również nie zapomnij zostawić linka, dzięki czemu podążamy za technologią, a nasi goście mogą zapisywać się do nas o każdej porze dnia i nocy.Mamy komunikat, który przekazuje wszystkie informacje, idziemy dalej.
4. Przekaz wizualny zachęcający do zatrzymania się i kliknięcia
Klika kluczowych rad:
- Wykorzystaj własne zdjęcie! Bye Bye stokowe obrazy. Z daleka dziś widać, że zdjęcia są kupione. Za te pieniądze, wydane na stronach z płatnymi zdjęciami, zapłać raz na jakiś czas fotografowi i ciesz się swoimi ujęciami. Podbija to spójność.
TIP dla BeautyBoss: w ostateczności możesz skorzystać ze strony, z darmowymi zdjęciami: PEXELS.COM - Jak już tworzysz grafikę – OCZYWIŚCIE w darmowym programie canva.com (obcinaj koszty BeautyBoss) to pamiętaj stworzyć grafikę nie tylko ze zdjęciem, ale chociaż jednym głównym hasłem (nie może być za dużo treści), gdzie w ułamku sekundy użytkownik będzie wiedział co mu oferujemy i z jakiej okazji.
- SPÓJNOŚĆ!!
masz np. czarno-zielone logo – to używaj tych kolorów i podobnych czcionek z logo, a najlepiej tych samych. Oczywiście przy walentynkach wskazany jest czerwony akcent a np. na Wielkanoc – żółty, ale nie szalej z innymi kolorami i czcionkami niż logo. Wprowadza to chaos i wiele czcionek oraz kolorów nie będzie nawiązywać to do stylu salonu oraz komunikatu wcześniej dodawanego w Twoich social media. - Pokazuj usługę „w akcji” jaką chcesz sprzedać. Masz w ofercie specjalnej masaż? Przygotuj odpowiednio gabinet, przygaś światła, zapal świece i muzykę, a co najważniejsze wykonuj na modelce masaż NAGRYWAJĄC TO. Pokazanie usługi „ w akcji” budź większe pragnienie posiadania go = to są emocje = one sprzedają i są kropką nad „i” podczas naszej decyzji zakupowej.
Daj kolejny bodziec do zakupu! Pokaż jak piękne ten bon pakujecie! Z jaką gracją, może z wysypanymi serduszkami w środku? Myśl! Co by Cię poruszyło, co zaskoczy i Twoich gości?
- Oprócz ciekawej nazwy, grafiki – jak zadbasz o to, że stworzona promocja będzie w szczególności nawiązywać i zachęcać do dnia zakochanych?
Tu polecam dla wszystkich gości lampkę szampana lub wina (oczywiście w cenie). Rozsypać serduszka, zapalić więcej świec… - Cena – czy musi być zaniżona? Nie do końca.
Jestem zwolenniczką dodawania czegoś EXTRA do zabiegu w standardowej cenie niż jej zaniżanie.
Pomyśl, co możesz dodać do standardowej ceny EXTRA – lampkę wina, wybraną muzykę, więcej czasu w vip room, może owoce, babeczki od zaprzyjaźnionej piekarni, kwiatka dla Pani, którego będzie wręczać po np. masażu dla dwojga gość dla swojej lubej 😉
Pobudź szare komórki i wykorzystaj zasoby, znajomości i możliwości jakie masz dookoła siebie.
Jak stworzysz cały komunikat słowny i wizualny pytanie kluczowe brzmi: CZY POBUDZA CIĘ ON EMOCJONALNIE? Jak tak, to bingo! Bo to emocje, tym bardziej przy święcie zakochanych biorą górę przy decyzji zakupowej i to one powinny prowadzić cały komunikat.
Wspieraj miłość = wspieraj emocje = przyniesie Ci to większy zysk promując Walentynki w Twoim miejscu beauty!
Powodzenia Beauty Boss!
Jak te rady były dla Ciebie cenne udostępnij, podaj dalej artykuł i daj mi znać co udało Ci się wdrożyć J
Jeśli chcesz stworzyć strategię marketingową na długofalową promocję – odezwij się! Pomogę Ci wszystko ustawić tak, by budzić pragnienie zakupu u Twoich gości.
Aleksandra Dworska
Ekspert od budowania silnych marek w branży beauty