Często powtarzam “Nawet małe rzeczy sprzedają”.
Ostatnio doświadczyłam tego na własnej skórze, podczas zabiegu high-tech, który wymagał najlepszej obsługi. Niestety, już na początku zauważyłam dwa niedociągnięcia – brak informacji o pielęgnacji w karcie klienta oraz bardzo szybki i niestaranny demakijaż bez żadnej delikatności.
Mimo że zabieg przebiegł pomyślnie, to moje ogólne wrażenie, było niezadowalające ze względu na brak dbałości o szczegóły. To właśnie te drobne elementy w połączeniu z większymi decydują o jakości obsługi i budują wizerunek miejsca, w którym świadczone są usługi.
Pamiętaj, że to, jak traktujesz swoje klientki i jak dbasz o detale, ma ogromne znaczenie dla ich ogólnych odczuć podczas wizyty w Twoim salonie czy gabinecie.
Zobacz na co zwrócić uwagę w trakcie wizyty: 1. Czy specjalistka przedstawiła się imieniem zapraszając Cię do gabinetu. 2. Czy po zaproszeniu do gabinetu szłaś jako pierwsza? 3. Czy zostało przygotowane miejsce na odłożenie ubrania, biżuterii, torebki? 4. Czy dostałaś dokładne instrukcje jak przygotować się do zabiegu? Słowa „Proszę ubrać pareo” nie są wystarczające, ponieważ większość osób, która je ubiera po raz pierwszy nie wie jak to zrobić. 5. Czy na łóżku czekały na Ciebie niezbędne elementy, abyś mogła się przygotować? Jak były ułożone? 6. Czy dostrzegłaś na łóżku lub w innym miejscu karteczkę z miłym słowem lub jakimś przesłaniem, powitalny miniupominek? 7. Czy otrzymałaś wystarczająco dużo czasu, aby spokojnie się przygotować? 8. W jaki sposób specjalistka poinformowała Cię o ponownym wejściu do pomieszczenia, po Twoich przygotowania do zabiegu? Np. pukanie do drzwi, lekkie uchylenie drzwi i zapytanie czy jesteś gotowa? 9. Czy musiałaś długo czekać, aby specjalistka wróciła do Ciebie po przygotowaniu do zabiegu? 10. Czy napój, który piłaś i zostawiłaś w poczekalni specjalistka zabrała do gabinetu? 11. Czy specjalistka poświęciła czas na konsultację, czy od razu przeszła do zabiegu? 12. Czy zabieg został omówiony przed wykonaniem? Jak się nazywa, ile trwa, ile kosztuje. 13. Czy zostały wykonane zdjęcia przed i po zabiegu? 14. Czy specjalistka mówiła z czym można połączyć zabieg? Jakie zabiegi dodatkowo poleca. 15. Czy został poruszony temat pielęgnacji podczas wypełniania karty klienta? 16. Czy został poruszony temat pielęgnacji podczas wykonywania zabiegu? 17. Czy mówiąc o aktualnej pielęgnacji czułaś się komfortowo, czy miałaś poczucie, że specjalistka krytykuje Twoje kosmetyki. 18. Czy była to rozmowa, czy raczej monolog specjalistki? 19. Czy specjalistka była aktywnym słuchaczem Twoich wypowiedzi? Dopytywała, przytakiwała? 20. Czy po demakijażu była pauza na omówienie jakim produktem została oczyszczona twarz? 21. Czy została wykonana ponowna analiza skóry bez makijażu? 22. Czy w trakcie demakijażu otrzymałaś dodatkowe wskazówki, jak dbać o skórę podczas wykonywania tej czynności w domu? 23. Czy czułaś się swobodnie, aby zadawać pytania lub zgłaszać swoje wątpliwości? 24. Czy specjalistka dzieliła się poradami beauty? 25. Czy specjalistka skupiała się na przekonywaniu, że aby uzyskać efekt trzeba kupić coś w salonie? 26. Czy zostały Ci przedstawiane etapy zabiegu podczas jego trwania? 27. Czy zostałaś zapytana czy chcesz dowiedzieć się więcej o etapach zabiegu? 28. Czy zostałaś uprzedzona o towarzyszących odczuciach zanim poczułaś np. pieczenie lub chłód, nieprzyjemny zapach jakiegoś produktu? 29. Czy specjalistka pytała o Twoje samopoczucie podczas zabiegu? 30. Czy w trakcie wizyty specjalistka wychodziła? Czy zostałaś poinformowana o wyjściu i czasie nieobecności? 31. Czy specjalistka zaproponowała (jeśli była taka możliwość) podgrzanie łóżka do zabiegu? 32. Czy specjalistka zaproponowała (jeśli była taka możliwość) obniżenie łóżka przy wejściu i zejściu z niego? 33. Czy specjalistka podczas zabiegu poruszała swoje tematy osobiste? 34. Czy czułaś się wypytywana w tematach prywatnych? Np. o wakacje, pracę, relacje itp. 35. Czy specjalistka opowiadała Ci o innych zabiegach, które klientki wybierają po tym konkretnym zabiegu? Czy wskazała czym się wyróżniają i na które mogłabyś zwrócić uwagę? 36. Czy była wykonywana była maska, bądź inny etap zabiegu, podczas którego specjalistka nie wykonywała bezpośrednio zabiegu? 37. Czy otrzymałaś propozycję masażu rąk lub dekoltu? Propozycję jeszcze jednej kawy lub innego napoju? Relaksu w ciszy bez obecności specjalisty itp.? 38. Czy w trakcie wizyty zostałaś poinformowana o kolejnych zalecanych zabiegach? 39. Czy po przedstawieniu rekomendowanych zabiegów otrzymałaś informację, że dostaniesz je spisanie? Np. beauty plan. Na kartce, SMS, wysłanie na e-mail? 40. Czy było słychać / widać używanie telefonu przez specjalistkę? 41. Czy specjalistka w trakcie całej wizyty zwracała się do Ciebie z użyciem imienia (np. Pani Olu), czy przeważały powtarzające się zwroty „Pani” bez personalizacji? 42. Czy po ukończeniu zabiegu otrzymałaś szczegółowe informacje, co możesz zrobić? Np.: zrelaksować się przez chwilę na łóżku, podnosić się powoli, aby nie zakręciło Ci się w głowie, ubrać się lub gdzie odłożyć pareo? |
📝🤍 Zadanie dla Ciebie: Przeprowadź audyt z pracownikami swojej recepcji, przejdź przez pełną ścieżkę pytań, aby sprawdzić dotychczasowy stan lub ustalić na nowo standard obsługi klientek w salonie. |