10 kroków jak wprowadzić nową usługę

Zastanawiasz się, czy i jak wprowadzić nową usługę? Zanim kupisz produkty do zabiegu i wpiszesz nowość do cennika, jest kilka niezbędnych działań do wykonania. Przedstawiam Ci je w 10 krokach. Wykorzystaj je. Będziesz pewna, że każda decyzja o wprowadzeniu nowej usługi lub też o niewprowadzeniu (nie jesteś przecież w stanie wykonywać każdej usługi, jak pojawia się na rynku) będzie trafna!

Zasady te można wykorzystać do każdej usługi. Dla ułatwienia możesz pomyśleć np. o stylizacji brwi, gdyż jest to ostatnio gorący trend, a jednocześnie zabiegi z długą historią.

Uwaga! Zapisuj wszystko– pytania i odpowiedzi na komputerze. Spisz to, co wiesz. Czego nie wiesz- koniecznie dokładnie sprawdź. Polecam stworzyć folder z dokumentem tekstowym, arkuszem kalkulacyjnym, galerią obrazów oraz przydatnymi linkami. Nie mówię, że będzie szybko i łatwo, ale jestem pewna, że będzie dobrze i będzie warto …

  1. Zrób reaserch

Jakie zabiegi obecnie się wykonuje? Jakie są trendy i tendencje rynku? Czy jest to branża rozwijająca się? Czy ten biznes dopiero raczkuje? Czy rynek jest już nasycony, czy nadal bardzo chłonny?

  1. Zbierz podstawowe informacje dotyczące zabiegów

Na czym polegają? Jakich efektów można się spodziewać? Jakie są zalety zabiegu? Dla jakiej grupy docelowej są przewidziane?  Jakie są przeciwwskazania?  Jak często zdarzają się alergie?  Czy jest coś wyjątkowego i niepowtarzalnego w takich zabiegach?  Czy te zabiegi sprawią, że wyróżnisz się na rynku?

  1. Zastanów się więc dobrze czy stylizacja brwi to Twoja bajka. Czy jest to obszar, który pasjonuje Ciebie lub Twojego pracownika. Czy sądzisz, że Ty i brwi to będzie trwały związek? Musi być chemia- już od samego początku

Jest chemia? Cudownie!

4. Wybierz się na taki zabieg! Sprawdź go na sobie. Wybierz się do najlepszego miejsca beauty, jakie znajdziesz i wypróbuj. Nie ma lepszego sposobu niż sprawdzenie danej usługi na sobie. Postaw się bezpośrednio w roli klientki i przetestuj.

Teraz czas na matematykę.

  1. Policz rentowność
  • Sprawdź koszt wejścia na rynek z daną usługą. Do kosztu szkolenia dodaj koszt tzw. wyprawki, czyli materiałów niezbędnych, by zacząć. To będą Twoje niezbędne koszty początkowe.
  • Sprawdź koszt materiałów potrzebnych do wykonania jednego zabiegu. Sprawdź na ile zabiegów starczy Ci wyprawka. Przelicz koszt czasu, jaki jest Ci potrzebny by zacząć wykonywać tę usługę profesjonalnie i móc za nią pobierać wynagrodzenie – koszt produktów i czasu, który przeznaczysz na modelki.
  • A teraz zyski. Sprawdź ile kosztuje dana usługa. Sprawdź widełki cenowe w podobnym do Twojego salonu miejscu (pod względem miejscowości jak i poziomu cen). Zrób symulację kosztów i zysków. Sprawdź kiedy zwrócą Ci się początkowe koszty oraz jakiego rzędu zwrot ma dana usługa później.

To jest szalenie ważne! Jak wraz z miłością do zabiegu idzie rozsądek… to sukces gwarantowany. Oczywiście możesz nie wiedzieć, jakie są koszty… zapytaj więc producenta, szkoleniowca- to są dla nich bardzo podstawowe informacje, których z pewnością chętnie Ci udzielą, a Tobie dadzą ogromną wartość!

Wiesz już, że stać Cię na inwestycję, jaką jest wprowadzenie nowego zabiegu…

  1. Przyjrzyj się zatem swoim klientkom

Opowiedz o swoich planach, o zabiegu, pokaż przykładowe zdjęcia, przedstaw swoje wrażenia i sprawdź co na to Twój odbiorca.

Jak znam życie- jesteś dla swoich klientek autorytetem i zapewne pójdą w ciemno za Tobą… bo mają do Ciebie zaufanie. Nie zaszkodzi jednak sprawdzić, czy jest tak faktycznie. Zrób także badanie zainteresowania w internecie.

  1. Klientki są na tak?

Masz już dokładnie policzalną grupę pierwszych odbiorców. Poza tym… na ludzi świetnie działa lekki niedosyt, a przecież klientki będą musiały trochę poczekać, aż nowa usługa finalnie pojawi się w Twoim salonie. To jest dla Ciebie pole do popisu, by ich zainteresowanie podsycać. Możesz mi wierzyć na słowo, że zapisy będziesz mieć wcześniej niż będziesz wykonywać zabieg.

Myślenie i liczenie masz za sobą. Yuuuuhu! Czas na działanie!

  1. Wybierz szkoleniowca

Kieruj się dokładnie taką zasadą jaką kierują się Twoje klientki przychodząc do Ciebie. Wybierz osobę nieprzypadkową! Wybierz profesjonalistę i osobę, która specjalizuje się w danej dziedzinie, odnosi sukcesy w tej właśnie dziedzinie. Zdecyduj się na osobę, która daje się poznać, chociażby przez internet. Wreszcie wybierz taką osobę, z którą nadajesz na tych samych falach, cenisz jej warsztat i zaangażowanie jako szkoleniowca. Wybierz osobę, której ufasz, że zarazi Cię swoją pasją.

Wydaje się skomplikowane? Wcale nie! Wybierz tak, jak czujesz, a będzie to dla Ciebie dobre.



  1. Przyjedź na szkolenie wyspana, przygotowana (specjalny, gruby zeszyt do szkoleń, kilka długopisów, kilka kolorów), z listą pytań. Bądź skupiona, sumienna, wykorzystaj ten czas i uwagę szkoleniowca. Nie bój się pytać i notuj, notuj, notuj.

Zdarzało mi się przyjeżdżać na szkolenie z galerią zdjęć chętnych już klientek na dany zabieg. Chciałam być pewna, że będę miała gotowy plan na każdą z nich. W razie gdy nie byłam pewna, co mogłabym danej osobie zaproponować- od razu się upewniałam.

  1. Zacznij działać od razu. Nie ma na co czekać! Z każdym dniem od szkolenia i bez praktyki- wiedza się ulatnia, a Ty przecież chcesz być mistrzem! No właśnie- ostatnia rada 🙂 Pracuj zawsze tak, by osiągnąć poziom mistrzowski! Żaden inny nie powinien Cię interesować. Masz chcieć być w danym zabiegu absolutnie najlepsza na świecie! Dawaj więc z siebie wszystko, wkładaj w to, co robisz serce, a klientki pokochają i Ciebie i zabiegi, które wykonujesz.

Wierzę w Twój sukces!

Agnieszka Kaczmarek
Studio Szminka

Aleksandra Mazalon

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts