AUDYT CICHEGO KLIENTA

Prawie 150 podpunktów, na które warto zwracać uwagę będąc „cichym klientem w salonie”.

Masz już dość zapraszania znajomych na usługi cichego klienta i w odpowiedzi słów „było ok”? Mam na to rozwiązanie!

Na podstawie 5 etapów obsługi klienta:

  1. Umówienie wizyty
  2. Gość w salonie
  3. W trakcie wizyty
  4. Zakończenie wizyty
  5. Kontakt po zabiegu

ETAP 1. UMÓWIENIE WIZYTY

Umawiając się telefonicznie na wizytę, zwróć uwagę na następujące rzeczy:

  1. Czy osoba z którą rozmawiasz przedstawiła się imieniem?
  2. Czy wypowiedziała nazwę salonu?
  3. Czy rozwinęła szczegółowo kwestię o którą pytałaś?
  4. Czy powiedziała jak się przygotować do zabiegu. Jakie są przeciwwskazania, czego unikać itp.?
  5. Czy przekazała informacje o dojeździe i parkingu?
  6. Czy zaproponowała przyjazd chwilę wcześniej, aby wypełnić kartę i napić się kawy lub herbaty?
  7. Czy opowiedziała „ciekawostkę” o specjalistce. Np. kosmetolog Marika uwielbia ten zabieg, także będzie pani w dobrych rękach.
  8. CzydałaCiprzestrzeńdozastanowieniasię,ew.oddzwonieniapoprzemyśleniu?
  9. (…)

ETAP 2. WEJŚCIE DO SALONU
Wchodząc do salonu zwróć uwagę na następujące rzeczy:

  1. Czy ktoś otworzył Ci drzwi?
  2. Czy zostałaś przywitana imieniem?
  3. Czy miał miejsce kontakt wzrokowy na tym samym poziomie?
  4. Czy została od Ciebie odebrana kurtka lub płaszcz, bądź zostało wskazane miejsce do odwieszenia?
  5. Czy zostałaś zapytana o to czego się napijesz. I w jaki sposób zostało to podane?
  6. (…)

ETAP 3. W TRAKCIE WIZYTY Zwróć uwagę na poniższe aspekty:

  1. Czy specjalistka przedstawiła się imieniem zapraszając Cię do gabinetu.
  2. Czy po zaproszeniu do gabinetu szłaś jako pierwsza?
  3. Czy zostało przygotowane miejsce na odłożenie ubrania, biżuterii, torebki?
  4. Czy dostałaś dokładne instrukcje jak przygotować się do zabiegu? Słowa „Proszę ubrać pareo” nie są wystarczające, ponieważ większość osób, która je ubiera po raz pierwszy nie wie jak to zrobić.
  5. Czy na łóżku czekały na Ciebie niezbędne elementy, abyś mogła się przygotować? Jak były ułożone?
  6. (…)

ETAP 4. ZAKOŃCZENIE WIZYTY

Zwróć uwagę na następujące rzeczy:

  1. Czy po podejściu do recepcji zauważyłaś zainteresowanie? Np. w pytaniu: Jak Pani wrażenia po zabiegu?
  2. Czy zostało podsumowane co było wykonywane wraz z kolejnymi krokami zabiegów?
  3. Czy zostałaś poinformowana o przygotowaniu w ciągu 1-2 dni spersonalizowanego beauty planu z rozpisanymi zabiegami i przekazaniu go przez e-mail, SMS lub w formie drukowanej?
  4. Czy zostało podsumowane co warto zrobić dalej dla skóry z rozpisaniem pielęgnacji?
  5. Czy zostały przekazane Ci zalecenia pozabiegowe w formie papierowej / online?
  6. (…)

ETAP 5. KONTAKT PO ZABIEGU Zwróć uwagę na poniższe elementy:

  1. Czy miał miejsce jakikolwiek kontakt?
  2. Czy zostały wysłane Ci zdjęcia osiągniętych efektów?
  3. (…)

Powyżej przedstawiam tylko kilka punktów z każdego z 5 działów. W tym dokumencie rozbijam kluczowe i drobne obszary, na które warto zwracać uwagę będą na usłudze beauty. Łącznie prawie 150 pytań, na które, gdy otrzymamy odpowiedz od „cichego klienta” będziemy mieli wskazane jasne obszary do zmiany i pracowania nad nimi.

Ten dokument to także świetna autorefleksja czy dbamy o wskazane obszary/zachowania w salonie. Kolejno wdrożenie zasugerowanych aspektów w audycie w życie, a później zaproszenie „gościa” aby na podstawie tych punktów zrobił Wam audyt, pomoże szybko i efektywnie rozwijać biznes beauty.

Wybitna obsługa klienta to coś co nas wyróżnia, a z tym audytem będziesz wiedziała na co jeszcze bardziej zwracać uwagę.

Poznaj ze mną swoją mocne i słabe (szybko do poprawy) strony biznesu! Ciężko nam będzie się zmieniać i rozwijać, jak nie wiemy, w jakim kierunku iść. Pomogę Tobie w analizie swojego standardu obsługi klienta.

Idealnym uzupełnieniem tego dokumentu jest webinar „WYBITNA OBSŁUGA KLIENTA” lub dokument „STANDARD OBSŁUGI KLIENTA” także dostępny na stronie www.beautyboss.pl/sklep

Aleksandra Mazalon

Ekspertka w kreowaniu silnych marek w branży beauty, pasjonująca się optymalizacją i luksusem w budowaniu strategii salonów. Napisz, a pomogę rozwinąć Twój biznes beauty: aleksandra@beautyboss.pl 

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts

Subscribe

Just subscribe to my newsletter
to receive all fresh posts