Prawie 150 podpunktów, na które warto zwracać uwagę będąc „cichym klientem w salonie”.
Masz już dość zapraszania znajomych na usługi cichego klienta i w odpowiedzi słów „było ok”? Mam na to rozwiązanie!
Na podstawie 5 etapów obsługi klienta:
- Umówienie wizyty
- Gość w salonie
- W trakcie wizyty
- Zakończenie wizyty
- Kontakt po zabiegu
ETAP 1. UMÓWIENIE WIZYTY
Umawiając się telefonicznie na wizytę, zwróć uwagę na następujące rzeczy:
- Czy osoba z którą rozmawiasz przedstawiła się imieniem?
- Czy wypowiedziała nazwę salonu?
- Czy rozwinęła szczegółowo kwestię o którą pytałaś?
- Czy powiedziała jak się przygotować do zabiegu. Jakie są przeciwwskazania, czego unikać itp.?
- Czy przekazała informacje o dojeździe i parkingu?
- Czy zaproponowała przyjazd chwilę wcześniej, aby wypełnić kartę i napić się kawy lub herbaty?
- Czy opowiedziała „ciekawostkę” o specjalistce. Np. kosmetolog Marika uwielbia ten zabieg, także będzie pani w dobrych rękach.
- CzydałaCiprzestrzeńdozastanowieniasię,ew.oddzwonieniapoprzemyśleniu?
- (…)
ETAP 2. WEJŚCIE DO SALONU
Wchodząc do salonu zwróć uwagę na następujące rzeczy:
- Czy ktoś otworzył Ci drzwi?
- Czy zostałaś przywitana imieniem?
- Czy miał miejsce kontakt wzrokowy na tym samym poziomie?
- Czy została od Ciebie odebrana kurtka lub płaszcz, bądź zostało wskazane miejsce do odwieszenia?
- Czy zostałaś zapytana o to czego się napijesz. I w jaki sposób zostało to podane?
- (…)
ETAP 3. W TRAKCIE WIZYTY Zwróć uwagę na poniższe aspekty:
- Czy specjalistka przedstawiła się imieniem zapraszając Cię do gabinetu.
- Czy po zaproszeniu do gabinetu szłaś jako pierwsza?
- Czy zostało przygotowane miejsce na odłożenie ubrania, biżuterii, torebki?
- Czy dostałaś dokładne instrukcje jak przygotować się do zabiegu? Słowa „Proszę ubrać pareo” nie są wystarczające, ponieważ większość osób, która je ubiera po raz pierwszy nie wie jak to zrobić.
- Czy na łóżku czekały na Ciebie niezbędne elementy, abyś mogła się przygotować? Jak były ułożone?
- (…)
ETAP 4. ZAKOŃCZENIE WIZYTY
Zwróć uwagę na następujące rzeczy:
- Czy po podejściu do recepcji zauważyłaś zainteresowanie? Np. w pytaniu: Jak Pani wrażenia po zabiegu?
- Czy zostało podsumowane co było wykonywane wraz z kolejnymi krokami zabiegów?
- Czy zostałaś poinformowana o przygotowaniu w ciągu 1-2 dni spersonalizowanego beauty planu z rozpisanymi zabiegami i przekazaniu go przez e-mail, SMS lub w formie drukowanej?
- Czy zostało podsumowane co warto zrobić dalej dla skóry z rozpisaniem pielęgnacji?
- Czy zostały przekazane Ci zalecenia pozabiegowe w formie papierowej / online?
- (…)
ETAP 5. KONTAKT PO ZABIEGU Zwróć uwagę na poniższe elementy:
- Czy miał miejsce jakikolwiek kontakt?
- Czy zostały wysłane Ci zdjęcia osiągniętych efektów?
- (…)

Powyżej przedstawiam tylko kilka punktów z każdego z 5 działów. W tym dokumencie rozbijam kluczowe i drobne obszary, na które warto zwracać uwagę będą na usłudze beauty. Łącznie prawie 150 pytań, na które, gdy otrzymamy odpowiedz od „cichego klienta” będziemy mieli wskazane jasne obszary do zmiany i pracowania nad nimi.
Ten dokument to także świetna autorefleksja czy dbamy o wskazane obszary/zachowania w salonie. Kolejno wdrożenie zasugerowanych aspektów w audycie w życie, a później zaproszenie „gościa” aby na podstawie tych punktów zrobił Wam audyt, pomoże szybko i efektywnie rozwijać biznes beauty.
Wybitna obsługa klienta to coś co nas wyróżnia, a z tym audytem będziesz wiedziała na co jeszcze bardziej zwracać uwagę.
Poznaj ze mną swoją mocne i słabe (szybko do poprawy) strony biznesu! Ciężko nam będzie się zmieniać i rozwijać, jak nie wiemy, w jakim kierunku iść. Pomogę Tobie w analizie swojego standardu obsługi klienta.
Idealnym uzupełnieniem tego dokumentu jest webinar „WYBITNA OBSŁUGA KLIENTA” lub dokument „STANDARD OBSŁUGI KLIENTA” także dostępny na stronie www.beautyboss.pl/sklep